Założenie sklepu internetowego nie musi być procesem skomplikowany. Jednak, by sklep online na WooCommerce spełniał swoje założenia sprzedażowe i technologiczne potrzeba zaufanego partnera lub znacznej wiedzy marketingowej i umiejętności technicznych. A więc jak założyć sklep internetowy?
Jakie są możliwości?
W internecie istnieje wiele firm oferujących tworzenie sklepów internetowy. Zaczynając od sieciowych agencji interaktywnych i software housów, aż po studentów tworzących strony internetowe za grosze. I choć ta ostatnia opcja może kusić, niemal zawsze jest to najgorszy wybór i skazuje Twój biznes na dodatkowe wydatki lub porażkę. Jak się w tym odnaleźć i na co zdecydować? Omówimy trzy warianty, dzięki którym w sposób profesjonalny, ale za rozsądną cenę rozpoczniesz sprzedawać swoje produkty online.
Model abonamentowy
Model ten wybiera wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce. Wybierając ten model, decydujesz się na drogę pełną kompromisów i ograniczeń. W zamian otrzymujesz natychmiastowe wdrożenie oraz relatywnie niską cenę.
Jakie ograniczenia ma ten model? Przede wszystkim wybierasz spośród określonej liczby motywów graficznych. Zatem siłą rzeczy Twój sklep będzie bardzo podobny do wielu innych funkcjonujących w internecie. Co więcej, nie będziesz miał możliwości ingerencji w kod, a więc jego personalizacja będzie bardzo ograniczona. Również ilość integracji w tym modelu może okazać się niewystarczająca. Na przykład, jeśli na co dzień wystawiasz faktury za pośrednictwem serwisu wFirma, niekoniecznie Twój dostawca może pozwalać na integrację z tym systemem.
Sklep stworzony w systemie abonamentowym (SaaS) nie jest też do końca Twoim sklepem. Jest czymś w rodzaju pożyczonego auta. Jeśli przestajesz płacić, tracisz go wraz z całą pracą w niego włożoną. Jeśli Twój biznes się rozwinie i będziesz chciał przenieść się na model oferujący znacznie więcej możliwości lub całkowicie dedykowany, w zasadzie będziesz musiał zaczynać od nowa, a pieniądze przepadną. W niektórych przypadkach rezygnacja oznacza również utratę praw do domeny.
Model ten dobry jest na start, dla małych sklepów, które nie będą oferowały szerokiego asortymentu oraz dla tych, którzy mają bardzo mocno ograniczony budżet.
DIY
W internecie można znaleźć setki instrukcji jak założyć sklep internetowy na WooCommerce. Znajdziesz takie, które w 6 krokach przeprowadzą Cię przez ten proces. Niestety są to instrukcje bardzo ogólne i pomijają bardzo wiele etapów wdrożenia. Począwszy od wyboru profesjonalnego i niezawodnego hostingu, przez instalację certyfikatu SSL, założenie bazy danych, instalacji WordPressa, wyborze kompatybilnych ze sobą wtyczek, integracji systemu systemami transakcyjnymi, kurierami, z którymi najpierw trzeba podpisać umowy, aż do wyboru i konfiguracji motywu oraz WooCommerce. Kolejnymi etapami jest stworzenie opisów produktów pod SEO i wykonanie profesjonalnych zdjęć produktowych. I może wszystko, by było pięknie, gdyby nie fakt, że bardzo rzadko wszystko idzie zgodnie z planem. Wtedy przydatna staje się znajomość CSS, PHP, HTML, a czasem nawet wsparcie techniczne profesjonalistów.
Oczywiście, nie licząc kosztów alternatywnych, samodzielne tworzenie sklepu jest najtańszym rozwiązaniem. Wystarczy opłacić hosting oraz domenę i możesz budować sklep. Jednak, by to zrobić trzeba mieć posiadać na mniej lub bardziej zaawansowanym poziomie umiejętności obsługi CMS, administracji serwera, projektowania graficznego, pisania tekstów pod SEO, fotografii produktowej. Minusem jest również ilość czasu, którą trzeba poświęcić na budowanie sklepu samodzielnie. Decydując się na każde inne rozwiązanie, możesz ten czas poświęcić na realną sprzedaż. Nie masz również gwarancji stworzenia sklepu, który będzie działał w 100% poprawnie i jednocześnie sprzedawał, szybko się ładował i dobrze pozycjonował w Google.
WP Shop
WP Shop od poprzednich modeli odróżnia fakt, że sklep, który otrzymujesz, staje się Twoją własnością. Ponadto jest stworzony przez firmę z 15-letnim doświadczeniem w budowaniu sklepów online na WooCommerce.
Jak to działa? Po złożeniu zamówienia w ciągu 48 godzin otrzymujesz gotowy do pracy sklep online na WooCommerce skrojony pod Twoje potrzeby. Motywy oferowane przez WP Shop są stworzone przy współpracy z profesjonalnymi UX Designerami oraz deweloperami z bogatym doświadczeniem. Strony ładują się szybko i są dopracowane pod kątem SEO.
Sklep jest zintegrowany z wiodącymi firmami kurierskimi takimi jak Poczta Polska, DHL, UPS, Paczkomaty, DPD czy eNadawca. Integracje obejmują również systemy do fakturowania inFakt, wFirma, iFirma, Fakturowania oraz systemy transakcyjne TPay, PayU, DotPay czy, Przelewy24. Wszystkie te dodatki są zapewniane przez spółkę WP Desk.
Nie musisz też martwić się hostingiem, domeną czy certyfikatem SSL. Wszystko załatwimy za Ciebie i co najważniejsze raz zrealizowany sklep staje się Twoją własnością.
Co jeszcze oferuje WP Shop?
Jednak nie tylko to jest ważne przy zamówieniu sklepu w WP Shop. Ważny jest także fakt, że również po zakupie i realizacji Twój biznes otrzymuje profesjonalną obsługę w postaci rocznego wsparcie techniczne. Wsparcie to obejmuje m.in. aktualizacje, optymalizację pod SEO i rozwoju Twojego sklepu wszystko w ramach usługi oferowanej przez Site Care. Firmy wyspecjalizowanej właśnie we wsparciu technicznym sklepów online na WooCommerce. I to w cenie realizacji!
Ponadto otrzymujesz również możliwość zamówienia niezbędnych do funkcjonowania sklepu dodatków takich jak: logotypu sklepu, materiałów brandingowych, fotografii produktowej czy wpisów na Twój firmowy blog.