Jak sprzedawać online, od czego zacząć, jak zdobywać i dbać o pierwszych klientów oraz czy sklep na WooCommerce to dobry pomysł? Odpowiedzi, na te i inne ważne w kontekście sprzedaży online pytanie, poznasz z naszego artykułu.
1. Jak sprzedawać online? Załóż własny sklep!
Możesz sprzedawać swoje produkty za pomocą portali takich jak OLX, Allegro czy Gumtree. To oczywiście dobre na początek Twojej działalności, ponieważ koszty są małe, a ryzyko niewielkie. Jednak podstawowym narzędziem wykorzystywanym z czasem powinien stać się sklep online, na którym nie tylko uwiarygodnisz swoją firmę, ale również będziesz mógł agregować i monetyzować ruch z portali społecznościowych, reklam, specjalistycznych portali branżowych czy też akcji marketingowych.
W XXI wieku profesjonalnie przygotowany sklep jest niewątpliwie podstawowym narzędziem sprzedażowym. Integracje z programami księgowymi, transakcyjnymi, czy aukcyjnymi pozwolą stać się mu nie tylko sklepem, ale prawdziwym centrum Twojej firmy.
Tworząc sklep, najważniejsza jest jego intuicyjność, szybkość działania i zgodność z zasadami User Experience. Nie można też zapominać o tym, że powinien być stworzony pod kątem SOE. Dopiero w dalszej kolejności sklep online na WooCommerce powinien być efektowny. Innymi słowy, zawsze nad efektownym layoutem stawiaj jego efektywność.
Idealnym rozwiązaniem jest sklep na WooCommerce. Jeśli nie jesteś w stanie stworzyć go sam, a zależy Ci profesjonalnym wykonaniu przy zachowaniu idealnej relacji ceny do jakości, możesz zlecić go zespołowi WP Shop.
Jaki CMS wybrać, by skutecznie sprzedawać?
Najpopularniejszą i jednocześnie najbardziej ergonomiczną platformą CMS dostępną na rynku jest obecnie WordPress. Silnik ten pozwala na przygotowanie zaawansowanego sklepu online opartego o stworzony z myślą o e-commerce moduł WooCommerce.
Czy sklep na WooCommerce jest jedynym wyborem? Nie. Na rynku istnieje wiele innych odpowiedników tego rozwiązania, jednak to WooCommerce jest tym najbardziej intuicyjnym i posiadającym nieporównywalnie większą liczbę rozszerzeń. Ponadto jest też najczęściej wybieranym systemem do e-commerce. Wśród sklepów internetowych opartych o WordPress, WooCommerce wybrało ponad 93% przedsiębiorców. Z kolei zestaw WordPress plus WooCommerce obsługuje obecnie 22% wszystkich sklepów w internecie, co daje mu pierwsze miejsce w rankingu popularności.
2. Zadbaj o profesjonalny branding i zdjęcia produktów
Zanim jednak stworzysz swój sklep, zadbają o identyfikację wizualną firmy. Stwórz unikalny logotyp, bannery na główną stronę oraz hasła sprzedażowe. Tworząc elementy brandingu, postaraj się o to, by kierowały one bezpośrednio do Twojej grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na profesjonalnym, brandingu skontaktuj się ze swoją agencją reklamową lub zamów dedykowany projekt graficzny logotypu, lub bannerów wykupując nasz pakiet “Branding”.
Profesjonalne zdjęcia to klucz do sukcesu
Stare porzekadło mówi, że ludzie kupują oczami. W dobie internetu nie przestaje być aktualne. Z najnowszych badań wynika, że klienci, którzy nie decydują się na zakup produktów online, rezygnują z realizacji zamówienia ze względu na brak możliwości przymierzenia czy fizycznego obejrzenia produktu. Winę za to najczęściej ponoszą złej jakości i niedokładne zdjęcia produktowe. Aby zmniejszyć niekorzystny wpływ tego zjawiska postaw na profesjonalne zdjęcia Twoich produktów. Packshoty, bo o nich mowa, zamówisz w sekcji z dodatkami, wykupując pakiet Fotografia Produktowa.
3. Zintegruj sklep online z Allegro
Jeśli sklep to za mało i zastanawiasz się jak sprzedawać online jeszcze więcej. Wystawia swoje produkty na Allegro. Co ważne dzięki WP Shop możesz to robić bezpośrednio z poziomu CMS WordPress. Taką usługę zapewni Ci dodatkowa integracja z wtyczką WP Desk, Allegro WooCommerce. Wtyczka ta to manager sprzedaży, dzięki któremu Twój sklep na WooCommerce stanie się centrum zarządzania sprzedażą online.
Wtyczka w pełni automatyzuje wystawianie aukcji na Allegro. Ponadto pobiera zakupy, stany magazynowe, dane klientów, a nawet zakłada konta nowym klientom w Twoim sklepie.
4. Buduj bazę klientów
Kolejną niezwykle ważną kwestią podczas prowadzenia własnego biznesu online jest budowanie bazy klientów. Możesz pozyskiwać klientów, nie tylko sprzedając produkty, ale również proponując swoim użytkownikom zapis do newslettera. Pamiętaj jednak, że użytkownicy nie będą zapisywać się do Twojego newslettera, jeśli nie zaoferujesz im czegoś wartościowego w zamian. Użytkownicy chętniej zostawią swoją adres e-mail, jeśli zaoferujesz im kod rabatowy, darmowy e-book lub inny gratis.
5. Lead nurturing, czyli stały kontakt z klientami
Oczywiście budowanie bazy klientów nie jest celem samym w sobie. Warto postawić sobie pytanie: jak sprzedawać online dzięki budowanej latami bazie danych? Celem jej budowania jest podtrzymanie pozytywnej relacji oraz zachęcenie do zakupu Twoich produktów w przyszłości. Dlatego raz na jakiś czas przypominaj się użytkownikom w Twojej bazie. Stwórz profesjonalny newsletter, w którym raz na tydzień będziesz wysyłał najnowsze wpisy z bloga (aby wypełnić go treścią zamów pakiet “copywriting”), informacje i ciekawostki o produktach, a także okolicznościowe kody promocyjne. Wykorzystując bardziej zaawansowane technologie takie jak systemy Marketing Automotion możesz również postarać się coś bardziej personalizowanego jak kod rabatowy z okazji urodzin czy imienin.